Pages

Friday, April 3, 2009

washing machine buli aku..

pagi ni awl2 lagi aku dah bgn n mandi..
then aku cdg nk basuh kain..baju pn byk utk dbasuh...besela..org malas..ok..aku admit..
tapi pagi ni terpakse jadi extra rajinn lak jadi nyer..
bygkan..blh aku tak perasan paip yg connect pili ngn mesin tu takde..dah la aku dah masuk duit dah...maka harusla aku pening pale pepagi buta ni..
kalo aku abaikan aje rm3 tu cm membazir la...otak aku ligat pikir sedlam2nye..blh ngn tiga hengget tu baju aku siap dibasuh jadi burn cmni...ehh..takleyh2..
pikir lagi..ok...sfa basuh tgn aje..wow..byk kowt..kenot2..mau kul 12 pn tak siap2 agi nnt..
tetibe dtg lak member foreigner aku..francis name die...die potpet2 kat aku then die kasi pnjm baldi..nk tanak aku kna angkut air dri paip n masuk dlm mesin tu...adeyh...5 baldi pn tak cukup2.. timer kat mesin tu pn dah berkurg...so keje la laju2..then dah full..baru la lego..

then kna wat timing sendri lak..bape minit agi aku nk kna tmbh air utk die rinse n spin..adoi...tak senang duduk aku kat dlm bilik..kejap g tgk..sampai la siap.......akhirnye siap..letih gak jadik nyer..seb baik berangkut air tu dkt..kalo tak patah tulang aku bongkok2 angkat air...

moralnye..jgn la ade habit collect baju cam aku..besela...org busy...hahah..

4 comments:

Kesah Saya said...

Syona...kita pun xpaham naper la ada 'mangkuk' (geram nihh!!) yg mencabut pili tu kat mesin basuh aras kita..

akak pun byk gak baju...kita bukan tak rajin kan nak basuh..tp busy kan kan..hihihi

safanadia said...

akak..bukan floor kte je rupenyer...sume floor..antu tul abg atau akak yg cabutkan paip tu....

intz said...

eeeeiii... pemalas.... xnak ngaku plak tu... kamu tu mmg pemalas pown... suka sepok2 baju...huhuhuhuhu

safanadia said...

adoiiiii..intz ni kakak aku...die suke tipu..heheh..sile percaya..

Post a Comment