Pages

Sunday, October 11, 2009

PAPADOM..SAADOM..wajib tayang n wajib tgk......



sebuah lagik cerita wajib tonton aku n topek...hehe..after setem we are lyke super semangat to watch afdlin's next muvee..n papadom sgt super memberbaloikan duet kitorg..hee..seriously..sape blum tgk..go n watch..mmg best..

story line yg simple n berjaya membawa mesej penting evntho dlm lawak2 nyer style.ape yg blh aku nilai..ecece..nak menilai la plak kan..karya org kot..ok la menilai sbgai penonton..citer ni btul2 kna dgn genre yg dibawa..yela kan..kadang kate genre seram tapi tak seram..kate kelakar tapi tak kelakar..tapi citer ni mmg btul cara laa...

sumber ehsan ntah dari mane la aku jumpe niyh..heheh

the story of a single father who r trying to fulfill his late wife wishes..b4 his wife died..saadom was a very successful nasi kandar bisnessman..a tragedy of munira's accident changes saadom life..saadom turn to such a loving n too caring father yg akhirnye buat anak die rase cam annoying sgt bapaknye itu..seriously mengingatkan aku pada ayh..n now i understand why ayah do so towards me dolu2..hehe..tapi saadom is soo caring n focused on miasara lyfe..agak melampau la smpai anaknye rase malu pade kwn2..then mia pn masuk u..yg klakarnye dpt 20A's tapi masuk u amik perfileman..hehe..wujudkah??bkan org skrg dpat 5A pn sebuk nk amik medic ke..hehe..

yg lain2 tu korg tgk la sndrik..cam malas nk describe lbih..wajib tayang tu sgt nerd..haha..mcm topek..hehe..roh si mak miasara tu pn klakar je..mule2 seram gak aku tgk berbunjut cam sup bunjut..tapi agak kelakar bile wataknye kena je dgn si khiriah tu..


part niyh n part presentation miasara tu ade jugak yg menitiskan airmata..siap bunyik kot soksek2 ade org nanges dlm wayang..aku takdela smpai nnges tpi mmg agak tersentuh jgak..

as what i mention..mmg citer ni wat aku teringat kat ayah..bkn la sbb ayh aku namenye SAADOM atau ade pewut chumel cam afdlin..tapi dlu pn ayh aku mcm ni...n agak annoying aku rase..teringat sgt tyme result kuar je sedaya upaya aku tak bitau diorg..tapi on the day pasti ayh dtg..sumber mane die tau UPSR..PMR n SPM aku kuar pn,aku tak pasti..tapi bese la kat ofis die msti la kecoh kan result kuar..so without fail every year yg aku amik exam besau2 mesti ayh dtg mgs..hehe...

mase upsr aku tak sedar die dtg..tbe2 zaireen ke zainee tah yg bitau yg diorg nmpk ayh aku kat board yg terpampangnye result..naseb baik result ok..then bile pmr aku ingt lagi..ayh dtg cam bese..tak bagitau pn dtg..siap ckp terima kaseh kat pn zainah..cekgu kelas aku..n bile SPM aku dh get ready dh..ayh pasti dtg..n tanpa perlu jdik nujum..tekaan aku tepat..sekarang baru aku paham la..ayh tu mmg jarang tunjuk kaseh syg pade anak2..tak mcm ibu..yg ari2 peluk cium ckp blaja baik2..tapi hakikatnye seorg ayh tu mmg caring tapi takde la overprotected cam saadom niyh..hehe..tak sanggup kot ayh aku berkorban nk jadik tukang kebun kat um ni semata2 nk tgk aku setiap mase and setiap ketika..n sebab itu la diciptakan topek utk protect aku..wahahahaa...perasan lebiyh la chapa ini...

dgn tibe2 aku rase rindu lakkkk...hehe...i love u so much taufiq asraf..thnx sbb sudi tgk cite ni dgn saye..hehe..




0 comments:

Post a Comment