Pages

Monday, October 19, 2009

dia istimewa.....




ok..sila bersabar..hati ini tibe2 rase nk menulis mngenai seseorg yg amat penting dlm hidup chapa tapi jugak bakal hilang kerana diambil org...she is the only one...intan safarinaz bt sabian...die bakal kawen tak lame lagi..walaupun mmg gelak ketawa aku blh menyelindungi perasaan sedih utk lepaskan die....apetah lagi perasaan ibu ayh yg lahirkan n besarkan die..tapi itula..kate org sampai mase kau pergi jua...ehh..bkn2.. pergi jua tu mcm tak sesuai lak..nnt aku lagi nanges..



she is such a loving systa evntho she never show it in front of us..nmpk hati kental mcm batu..nmpak mcm ego..tapi die baik..mgkin sbb itu jga kami jarang berbaik mase kecik2..kerap gaduh yg tarik2 rambut sampai secekak jugak rambut yg tercabut..gile ganaz..bile teringat knangan bergaduh2 mase dlu mmg akn buat aku lbih hargai die..sbbkan dlu tv kat umah tu ade satu..n pasal rancangan yg die nk tgk tak same dgn ape yg aku nk tgk blh wat kitorg gado n ayh meradang...lagi ganaz bile ayh dahulunye mmg seorg yg garang.....bile baran die naik...sume parang naik..die tak pnh sdar akn tindakan die sbb die ade saket jantung..n mmg pesakit jantung ni mmg bertindak luar kawalan...tapi alhamdulillah die tak pnh cederakan anak2 die..mgkin cara itu juga la yg mengajar kitorg berdua ni jadi "org" skrg ni..

bile kakak masuk kmpk..hati aku mula rase rindu..sudah jarang gado2 mcm dlu..mgkin juga sbb masing2 dah besar..aku mula mengenali kakak aku yg sgt independent..die juga insan yg mengajar aku..kalo takde duit..sila bertahan..n for that..we never ask for money from ayh or ibu..kalo diorg kesian..n rase nk bagi baru ambik..kakak pnh ckp..kalo takde duit..jgn bitau ibu..nnt die ssh hati..so smpai skrg aku ingt..bile die masuk usm..maka jadi bertambah jauh kitorg..mgkin kwn2 aku jugak pnh rase bnda ni..besela kan..tapi mgkin juga korg ade ramai kakak n abg yg blh buat korg tak depend on sorg mcm aku ni...




kenangan kakak kat usm jugak byk ajar aku utk jadi manusia..ok tadi jadi "org"..skrg jadi manusia..ahha..lawak selingan..ok2..back to the mood..

mase die kat usm..n maybe since skola lagi die ngn mamat tuttttt yg sgt gile emo n syg tak bertempat..hahah..harap2 mamat tu tak bace..the hardness of kakak's journey bersama mamat itu mmg sgt menyedihkan..mmg she don't realized mule2..ye la org bercinta..n love is blind..she never get the bless from ibu n ayh..mereka sgt tak setuju kakak dgn mamat-bodoh-berlagak-bagus-itu..n now she been with sumone much better than mamat tdi..dah engaged pn.n less than 3 months from now die akn kawen...dan itulah kesedihan dlm kegembiraan yg aku rase skrg...mgkin ktorg dh takleyh gosip2 sampai kul 3pg mcm dlu2 lagi..takleh tarik2 rambut lagi sbb nnt abg jemil tu ade to protect die..that is so pretty guwd knowing sumone who really loves u kakak..n so do i..hopefully..




enough of her tears and suffers with that mamat..akhirnye sumenye berakhir..n luckily kakak keje kat ijn..n found sumone yg baik hati...ye mmg baik abg jantung yg baru ini...heheh..chapa yakin die blh protect n love kakak as what our family do..

so ayh ibu juga restu sbb abg ini kan baik as i mention tadi..so menjadi kegemaran kesukaan ibu ayh[mcm makanan plak]..n maybe mak kenik n the rest jugak...haha[kenape kna mention mak kenik]...hehe..mybe sbb mak kenik kakak knal abg jantung ni..mak kenik yg offer kakak keje kat ijn..she is so lucky..dlu2 aku sgt jeles jugak bile evry semester break..kakak akn keje kat ijn as part-timer while aku tyme sem break je mencari2 keje part-time dgn sndri..keja kat pasaraya..keje kat 7-e..keje kat kdai buku..mmg nmpk low class compared to kakak yg keje kat tmpat best..hehe..tpi itu la..rezeki tuhan itu berbeza2..Allah merancangkan segala2nya..tapi pengalamn keje kat tmpt2 ni tak kurg bestnye..knal pelbagai org dgn pelbagai kerenah....i learn about life there which not been taught kat mane2..experiences is the best teacher ape...


n now kakak dh permanent kat ijn..sbb die kat sane jugak la ayh sehat skrg..sbb die jugak ayh merasa duduk ward yg super duper best..teringat lak dlu2 kalo ayh masuk wad kat general hospital..bilik ramai2..takde privacy..takde air-cond..n tyme kat ijn ni ayh merasa semua itu...n aku pn tak mampu memberikan ayh kebahagiaan itu...kakaklah yg byk membuatkan sume org snyum....i'm proud of her....

nasehat n kdg2 marah2 die akn tetap mengajar aku smpai bile2..haii..tibe2 terase knape aku tulis mcm ni..knape sensitive arini.....tak best la nanges2..kakak kan bakal happy dgn her new coming lyfe with her mr rite guy..so knapa chapa nk sedeyh2..she is still ur systa sampai bile2..sampai kmu mati pn die la satu2nye kakak kamu safa....n for that.aku sedih bile die nk kawen..sedih bile dgr preparation yg die dh buat..sume dh bli..baju sume dah try..dewan sume dah book..kadi yg garang pn dah booked..hehe..smoga die bahagia and kekal dgn jodoh yg tetap Allah tetapkan..

smoga kehidupan kakak akn lebih lngkap lepas ni..abg jemil kna janji jaga kakak saye......sbb saya cuma ade die kalo ayh and ibu takde......


ok2..sudah2 la chapa..kamu ni nanges je keje nye..tade keje lain ker??on top off all kesedihan diatas..i'm happy for her..die bakal bina masjid jamek.


8 comments:

intz said...

patutla kamu suh kite bukak blog kamu... welll kamu bjaya wat kite nanges... dah la kt opis.. wekkkkkkkkkkkkkk

zue anak sudin said...

terharu baca~ =)ucapkan slmt pengantin baru pd kakak! =)

intz said...

timer kaseh la ye.....

safanadia said...

hee..kakak nanges..mission complete..nway..dats wat i feel kakak..tak bleyh nk selindung..so use the blog..

safanadia said...

sue..thanx..hehe..tak sempat smpaikan ucpn tu die dh bace dlu...

Unknown said...

yeye..dpt wat komen
hahahahaha
aku berjaya

Anonymous said...

hahahaha.. entri ni tlah mmbuat kamu famous kot... ada org google cari nama kiter... kahkahkah.. bodoh sungguh org itu... tak tulis nama dia pown dia boleh perasan... since dh terperasan tu mean btul la apa yg kamu tulis tu kan... bongoks btul org itu.... hehehhe

safanadia said...

tu arr pasal...kecoh cri masalah..pastu nk kwl2 blog org suh delete la ape la...sgt mcm bdk skolah..bdk skolah pn pndai..blog org..suke hati org la...ko yg berminat nk bace sape suh?ade dijemput ke..haha...nway thnx la ye bce..aku ingt aku tak femees...rupenye ade stalker dowh....hehe..

Post a Comment