Pages

Tuesday, January 11, 2011

bile nk jadi CEO ni

salam..MySpace
memandangkan skrg ni busy yg dibuat2...pdahal bukan busy ape pn..so tak sempat update blog..plus memandangkan rmai yg dok tnye2 sfa tu dok wat ape skrg??[ceh,rmai ke org tanye pn]..dimana aku tak tau nape soklan tu cm sgt kerap diutarakan.

adakah sbb org2 itu concern ape sbb si chapa ni menganggur tak sudah2..org lain sambung amik master ko tak nak...okay..bukan taknak,tpi tgh menunggu saat yg seswai...after kawen blh??hahah..mcm la kawen minggu dpn.

bkn2..aku memang bercdg nk smbung..melihat kejayaan senior fiza yg berjaya abeskan master die..berkobar2 daku nk sambung master..ditmbah pula kekasih hati pn sambung master..so pasni kna pgil HAI ABG MASTER..chaiitt.mmg takkan panggil.n plus2 kwn2 um pn mostly sambung je trus master kat um tu

tpi aku???

ok..jujurnya..kalo master um aku tanak..ohh ngeri tol mengenangkan study yg punye la susah kat situ..so plan utk sambung maybe u lain...n maybe mase2 yg akn dtg..sooner or later..chapa nk gak ade master kat MASTERSKILL

so..dah setahun mase berlalu..mari mengenang sjarah..abes je blaja kat um which is roughly dec 2009..aku lik ipoh..tanam anggur pn takmau berbuah..then masuk kelas wat hantarann..ok tipu...aku kan mmg berseni..maka wat la hantaran utk kakak aku..then busy la..cm ke ko yg wedding planner nyer.

abes je selesai knduri along..mmg tekad..ok aku cari kerja..mase tu around bulan feb 2010..then alhamdulillah bulan 3 dpt keje..guru sandaran kat teknik ipoh..suppose sampai bulan 8..tpi dpt sambung sampai ujung tahun..dari situ start minat mengajar...ohh..plus baru aku paham optics..dlu gile biol optics..lecturer ajar main kat blkg..skrg bile kena ajar light..chapter kat buku fizik menengah mane leh power2 letak optics...kang abes sume surrender awal2..so bile ko mengajar..ko juga kna belajar...so basics kuat la pasal mirror2 on the wall. n lenses..kalo tak blh gak optics score dlu ekk...hah..sudah2

so spjg cuti skolah aku happy tanpa berduka pikir ko tak keje nadia!!sbb ape..sbb aku ade irfan..pabila ambang 2011 muncul...mula la kalut woii..dah dua ribu seblas...n ko still takde pape..org lain 2011 dah jadi CEO kot...cehh2

mula la kalut balik..aku nk wat ape..aku nk wat ape...so finally aku berbisness kecil2an..aku buat tuition..last year pn buat...tpi kat umh...student pn skit...skrg a proper one..student pn 15org..skepala aku charge rm100..kan senang nk wat calculation gaji bulan2..hahaha...plus..rase sgt senang sbb ko hanye kerja for sejam setengah utk 3hari..then ko cuti...kalo rajin boleh add klas kedua..so total 30org..gaji pn 3k..tpi malangnye malas lagi skrg..maka heaven la aku membesarkan badan kat ipoh ni MySpace..huhu..so ape jugak berlaku..if let say dpt keje dri langit sbgai CEO kat mane2..aku tetap on dgn tuition...sbb ni kan bisness pertama aku dgn proper nyer...slain meniaga kerepek,printing n topup kat um dlu...


darah bisness dah mula mengalir...so pasni nk bukak restoran agak2 lpas tak???

so layan..ni la bisness kecik chapa...mmg tak kaya cam korg2 sume..tapi aku bahagia..

ni susunan dlu...skema je rase

so ni susunan baru..baru la mesra skit..blh attend personal

alahai..lupe snap tyme student ade..sbb fokus tu ngajar..hahha
so sape CEOnyer...aku ler..MySpace.ceh perasan..

2 comments:

Anonymous said...

syona..kamu ni...kita mana la berjaya pun...tak semestinya tak sambung master tak leh berjaya...
anyway i am proud of you as you have the initiative to start your own business...keep it up!

safanadia said...

kak fizah yg dirindui..skrg sume bisnes kna pass kat org lain..hurrmmm..takpelah..go dlu ngn mara ni

Post a Comment