Pages

Tuesday, November 16, 2010

lembu pn nak raye..bolehh??

actually mood utk menghapdate tu kureng ade..cari koleksi gambo lembu2 tersohor utk dipampangkan di dada akhbar blog..malangnye takde dlm simpanan..baru aku teringt sumenyer dlm hard disk yg dah sadaqallahul azim tu..
lembu chapa

tpi mostly sume org yg close ngn chapa akn tau yg aku ni mmg peminat setia lembu.mase kat um dlu penuh lembu dlm bilik..mmg penternak berjaya yg boleh buat quiz setiap kali org dtg nk print n bli topup..aku suh bilang berapa ekor sume lembu dlm bilik aku...hahahah.so sedikit sebanyak bile nk raye2 korban ni..ade la yg akn msg "wei safa..lembu ko kna korban tak tahun ni"...tetanye2 aku...sjak bile la aku usahakan ladang lembu..haiihh

lembu begitu sinonim dgn sfa..or dlm bahasa lain...sfa sinonim dgn lembu..bahkan sfa tidak ambik hati malah bergumbira bile dpt hadiah lembu..okay..sile bgi byk2 ekk..sbb topek pn mcm bile takde idea nk hadiahkan ape utk makwe die..die akn bagi lembu...walaupun sepuloh hengget bli kat zoo taiping pn i'm very the happy receiving it..MySpace

ok..so apekah relationship between lembu dgn raya anak2 didik sekalian??

baiklah..memandangkan esok pagi nk raya haji..so mari ckgu nadia bawakan cerita...once upon a time......cewahh3...itu praktis yer nk tdokan ank sedara nnt..ok2 melalut sudeh..

aidiladha ni kte sambut ramai2 bukan sbb ko aku dan die dpt cuti dari bekerja selama sehari..tpi kte sume sambut sbgai tanda mengingati kisah perngorbanan NABI IBRAHIM A.S...dan juga ketaatan dan kepatuhan dan kesabaran dan kesanggupan NABI ISMAIL A.S utk dikorbankan apabila terimanya perintah dari ALLAH..

haaa..sungguh menakjubkan kan kan..yela pade era globalisasi sekarang ni jgn kate nk korban anak,...korban bantal2 lembu pn susah kan..
so antara lain pengorbanan ni blh la diklasifikasikan kepada byk bntuk...ape yg korg dah korbankan utk tahun ni??ckup tak pengorbanan kte sume??...

ok ceramah tamat..

now serious..ok secara umumnyer esok mulalah acara korban after solat sunat aidiladha..n secara umumnye jugak..hati aku mcm sayu skit....ok..skit aje ok...tgk lembu2 ni nk dikorbankan..
tpi yg menguntungkan haiwan an'am ni akn masuk syurga...[sila cek semula yer..aku pn tak tau kesahihan nyer]cume dari kecik tuit bile tgk org sembelih lembu n bile ko nanges sbb kesian kat lembu tu n ank2 pinak serta sepupu sepapat lembu tu..ayh ko msti kate "takpe2...lembu tu nnt masuk syurga"..so chapa cume based on that..soal syurga neraka ni bkn hukum kte..Allah jua lah yg tetapkan...

haii..name sye mumu..tarikh lahir same ngn tuan sye sbb tuan saye dpt sye mse buffday die...okk sungguh capub nk gtau yg aku dpt bnda ni for my birthday present tahun..*tett..tak ingat...

antara bingkisan gmbr2 simpanan sendri yg sempat disnap..
 buat2 mati sbb tau esok raye korban

paper clip yg blum diguna pakai
maka dikesempatan ni..aku nk ucapkan selamat hari raya aidiladha...buat warga skolah teknik..jgn lupe kamis jumaat dtg skolah..n jgn lupe hadiah msti mau BESAR PUNYERR..almaklum la dh nk pencen muda2..

0 comments:

Post a Comment